stage - Reisverslag uit Rødekro, Denemarken van Stijn Strien - WaarBenJij.nu stage - Reisverslag uit Rødekro, Denemarken van Stijn Strien - WaarBenJij.nu

stage

Blijf op de hoogte en volg Stijn

07 Oktober 2016 | Denemarken, Rødekro

woensdag 5 oktober

de ochtend begon om 5 uur daarna moest ik het rest voer afvegen en opruimen daarna alle stro hokken ingestrooid met de stro blazer. daarna moesten de separatie koeien weer gedaan worden.
toen was het ontbijten na het ontbijt op te hebben gingen we de kuil onder dekken die we ingekuild hebben gisteren. na dat gedaan te hebben was het alweer middag eten in de middag moest de gescheiden mest nog in de boxen gereden worden bij de droge koeien. daar waren we mee bezig tot half 3 toen moest ik einde van de middag koeien gaan jagen tot half 8 toen was het avond.

donderdag 6 oktober

was het alweer vroeg ochtend voor mijn moest om half 3 koeien gaan jagen dat was de laatste keer alweer want vandaag ga ik naar huis het zou eigenlijk 7 oktober zijn maar ik reed met Willem mee van de semex en die ging nu al op donderdag naar huis dus na alles in de stal gedaan te hebben was het laatste werkje voor mijn nog na het eten de droge koeien en vaarzen markeren met rood omdat die in het afkalf hok moeten. daarna nog wat school dingen afgewerkt en toen gedoucht en kwam Willem me al ophalen om 12 uur de auto rit ging heel goed en was gezellig veel dingen besproken over de boerderij en verschillen tussen boeren in Denemarken en Nederland was leerzaam om aan te horen. we waren om kwart voor 7 bij het tank station die we af hadden gesproken. ik kijk op deze stage terug met veel ervaringen opgedaan vooral om te zien hoe het in een ander land werkt en wat de verschillen zijn ook heb ik veel van het land zelf gezien ongeveer 12 bedrijven bezorgt samen met klas genoten. de manier waarop de boeren daar boeren is niet heel veel anders maar ze kijken wel goed vooruit en zijn af en toe niet zo kort zichtig als de Nederlandse boeren, verder is de omgeving heel mooi daar bijna overal is er land om je heen en wat me op viel is dat er aan de randen van de percelen rijen met bomen staan dat is voor de wind een beetje te breken. van de taal heb ik niet veel kunnen leren in 5 weken tijd alleen een paar sommige woorden kan je er uit halen, in Denemarken heb je ook gewoontes natuurkijk zoals iedereen een hand geven als je ergens naar toe gaat en ze eten er veel worsten en rogge brood. het is een heel mooi land om te boeren en veel rustiger als in Nederland maar voor het sociaal gedeelte zou ik toch liever in Nederland blijven. wat mijn bij zal blijven van deze bijzondere ervaring is dat ik veel gezien heb van het land en Nederlanders gesproken heb die daar leefde en om te zien hoe het is om zoveel koeien te melken als bij mijn stage bedrijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

ik ben momenteel op buitenland stage in denemaken in het plaatsje Rodekro,

Actief sinds 10 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1024
Totaal aantal bezoekers 6641

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 14 Oktober 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: