stage - Reisverslag uit Rødekro, Denemarken van Stijn Strien - WaarBenJij.nu stage - Reisverslag uit Rødekro, Denemarken van Stijn Strien - WaarBenJij.nu

stage

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

04 Oktober 2016 | Denemarken, Rødekro

Zondag 2 oktober

de zondag begon al vroeg moest namelijk weer koeien jagen om half 3 na dat af gemaakt te hebben moesten de hokken nog vol met stro dat doen we hier met een stro blazer heel
Makkelijk en snel. toen was het tijd voor ontbijt.
Na het ontbijt op te hebben ben ik even gaan slapen en aan het verslag gaan werken toen kwamen in de
Middag me klasgenoten kijken die hier in Denemarken zitten dat waren Jochem Lisanne en Sam eerst even koffie op en daarna rondje gelopen nadat we hier alles bekeken hebben gingen we door naar Lisan die loopt vanaf mijn plek 20 minuten met de auto dus was goed te doen was ook erg gezellig en leerzaam om te zien leuke stage plek voor Lisan daar zo. Na daar ook alles gezien te hebben en het een en ander besproken te hebben over de boerderij gingen we ergens eten in het dorp was heel lekker en gezellig zo met zen alle de bedrijfs leider en de buurman van Lisan der stage gingen ook mee, toen we het eten op hadden zijn we richting huis gegaan en was het tijd om naar bed te gaan.

maandag 3 okt

in de ochtend was het weer vroeg ochtend voor mijn want had ochtend diens om half 3 toen dat weer achter de rug was om 8 uur eerst geontbeten en paar uur gaan slapen in de middag de koeien pad van de oude stal naar de nieuwe stal schoon geschoven en voeten bad klaar gezet voor het melk van middag en gehaksels stro op een hoop geschoven, na de koffie moesten de koeien weer gemolken worden en melk scheppen daar bij moest ik mee helpen moest de cijfers van de oor merken opschrijven en welke oormerken er miste er bij schrijven dat die weer nieuw besteld kunnen worden na dat afgerond te hebben eerst het avond eten op en er moest nog plastic worden gehangen omdat het dinsdag ochtend gelijk mais rijden was.

dinsdag 4 okt

om half 6 begon de dag voor mijn dit keer moest gelijk op de trekker om mais te gaan rijden kon daar door ook
Mooi de zonsopgang zien in Denemarken was wel mooi verder heel de dag mais gereden tot het weer donker werd we hebben door gereden tot de silo vol zat we hadden 38 Bunder gedaan nu staat er nog 47 maar alle silo's zitten vol dus dat word nog even bekijken hoe rene wat wil gaan doen.